maandag 4 juli 2011

Is 't geen plaatje?

Parmantig komt ze op vlotte pumps aangehipkipt. Blote benen met een erg leuk zomers stippeljurkje. Haar opgestoken, bijpassende assescoires, subtiele make up. Kortom, ze ziet er elegant uit. En zo leuk dat ze hoofden doet draaien. Ook het mijne. Maar terwijl ik haar voorbij zie gaan, is er iets wat stoort aan dit plaatje.......

Ondertussen babbelt het meisje in kwestie vrolijk tegen haar vriend. Die haar galant omhoog helpt als de trein aan komt rijden. Awww! Wat lief!
Is het gewoon jaloezie? Dat wat me stoort? Mmh... toegegeven, op dat moment zie ik er niet op m'n best uit. Oude kleren aan, haar in een rommelige staart, make up en assescoires thuisgelaten. Ik ben namelijk onderweg om vrienden te gaan helpen met het schilderen van hun nieuwe huis en heb me me gepast gekleed. In mijn kast hangen wel degelijk leuke jurkjes, en mijn man is minstens zo galant!

Terwijl de trein begint te rijden, stommelt ze plompverloren voorbij. Niet raar in zo'n wiebelende wagon. Toch? Maar zo'n elegante verschijning ploft toch niet op die manier op een bank neer? Oh, enne..... benen bij elkaar? 't Is maar een suggestie. Dan buigt ze zich abrupt voorover, totaal niet bewust van de ietwat gegeneerde blik van de oudere man tegenover haar en pakt een krant uit haar tas. Terwijl ze zich verdiept in de voorpagina, peutert ze verstrooit in haar oor en frunnikt ze aan haar neus.

Als ze voor me het perron afwiebelt, begint het me te dagen. Dit is een meisje wat er normaal heel anders bijloopt. In kleren die geen hoofden doen draaien en schoenen zonder hak. En er dus ook niet aan gewend is om zoveel aandacht te krijgen of om om te gaan met de 'uitdagingen' van een korte roklijn en decoleté. En 'klik', dat is wat me stoort.

Even mopper ik op mezelf, hoezo hokjesgeest? Maar als zij zich bewuster was geweest van de aandacht die ze kreeg, geloof ik niet dat ze zo was neergeploft en al die andere dingen. Dan had ze wel degelijk haar benen bij elkaar gehouden en had ze, vriendelijk glimlachend naar de meneer tegenover haar, simpelweg haar hand uitgestoken om die krant uit haar tas te pakken. Hem een onvergetelijke dag bezorgend. En had ze het imago wat ze zo duidelijk wil uitstralen ook compleet gemaakt.

In stilte wens ik haar een fijne dag toe en hoop ik dat ze wat vaker zal oefenen als heuse dame. Want eerlijk is eerlijk..... ze is een charmant plaatje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten