vrijdag 30 september 2011

'Zo'n dag'


Als ik 's ochtends opsta is het eerste wat door mijn hoofd schiet: "Shit! Vergeten! De boodschappen worden vanochtend bezorgd, ik kan helemaal niet met L. gaan wandelen". Wat ik haar dus ook op het hondenveldje aangekomen meteen maar vertel. Voor ik dat ook weer vergat.
H. stoot me aan: "Pas op hoor! Ik had gisteren ook 'zo'n dag'. Weet je nog dat ik 's ochtends gelijk al 2x in de hondenpoep stond? Nou, daarna is die dag niet veel beter geworden.” Profetische woorden, zo bleek......

Thuis gekomen heb ik onthouden dat onze kitten vandaag een pijnstiller krijgt vanwege z'n castratie. Maar dat is dan ook gelijk het enige wat ik vandaag onthouden heb. Het lijstje dingen die ik vergeten ben vandaag is velen malen groter:


  • Ik vergat een saucijzenbroodje mee te nemen bij de bakker dat was bedoeld als 'snelle lunch' in de auto voor het Kind onderweg naar haptotherapie.
  • Ik vergat dat de school pas om 12:15 uur uit gaat tussen de middag en niet op 12:00 uur en moest het Kind dus uit zijn o zo geliefde gymles plukken.
  • Ik vergat het hondje mee te nemen toen ik vanaf de slager terug liep naar huis.
  • Ik vergat dat de gesmolten chocolade voor de brownies in de gootsteen stond af te koelen toen ik mijn handen wilde wassen.
  • Ik vergat bakpoeder toe te voegen aan mijn ietwat waterige brownies.
  • Ik vergat dat ik bevroren kipfilets uit de vriezer had gehaald en ter bescherming tegen de katten in de (toen nog niet ingeschakelde) oven had gezet.


H. had helemaal gelijk: dit is inderdaad 'zo'n dag'. Nu maar hopen dat ik niet vergeet die ietwat waterige, bakpoederloze brownies uit de oven te halen................

1 opmerking: