zaterdag 15 oktober 2011

Archief: Verlaten


Dit blog werd eerder gepubliceerd op 05-07-2007 op lenavanka.web-log.nl als onderdeel van W.O.W*.

“Kom, het is maar een schrijfopdracht;” mompel ik tegen mijzelf. Maar al ruim een week loop ik te worstelen met de betekenis van het woord. Verlaten. Tja, verlaten door elke vorm van inspiratie, dat ben ik, ja. Al tig keer ben ik aan een stukje begonnen om het weer te verscheuren. Alles is niet zo als ik het hebben wil. Het lukt het me niet eens om, naar aanleiding van het woord: verlaten, 10 woorden zinnig aan elkaar te rijgen.

Laat staan het (verplichte) W.O.W.-woorden-aantal van 250. “Waarom is dat toch;” vraag ik me af? Terwijl ik vanavond naar huis loop, begint het me te dagen. Ik heb alles al verlaten. Verlatenheid is als een gepasseerd station. Een hoofdstuk dat ik net met veel moeite heb afgesloten. Na definitief een fase in mijn leven verlaten te hebben waarin ik mensen in de steek heb gelaten, te laat was om bepaalde kansen te grijpen en waarin ik een aantal (hopeloze) dromen/verwachtingen/situaties heb opgegeven, sta ik nu aan een begin en kijk ik vooruit. Op zoek naar nieuwe kansen en deuren die open gaan in plaats van dicht.

Waar mede-W.O.W.ers zich ondertussen overtroffen hebben met roerende verhalen, stemt het woord mij somber. Een somberheid waar ik heel opstandig van word. Ik wil niet somberen! Ik wil licht en lachen en geluid. Niet zitten simmen in een hoekje met de gordijnen dicht en de hoorn van de haak.

Dus hef ik het glas op het verlaten van verlaten. Proost! Op naar het licht!

*W.O.W.: Write on Wednesday. Om de 14 dagen op woensdag wordt een willekeurig woord met betekenissen geselecteerd. Over dit woord moet in 250 woorden een kort verhaal geschreven worden. De huidige W.O.W. wordt beheerd door Aline blogt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten