zaterdag 10 december 2011

Knutsel-Kerst


't Begon met de kerstboom. Vanwege een klein roodharig stuiterend hoogwerkertje leek het me niet zo'n goed idee om een echte te nemen........ dit jaar. Waar de oudste van de twee poezenbeesten vorig jaar wel wat speelde met de ballen die onderaan hingen en ook het hondje er wel eens te dicht langsliep, was dat niet zo'n probleem. Maar het nieuwste kattenmonstertje zoekt het graag hogerop. De gordijnen, strijkplanken, de kast(en), de droger. Overal klimt hij op of in. Dus die boom??? Wedden dat hij boven zit voor wij hem goed en wel hebben opgetuigd?

Maar wat dan wel? Dit weekend hebben we een familie-project gepland staan: het maken van een houten kerstboom voor op de schoorsteenmantel. Zo'n beetje de enige plek in huis waar ik de uk vandaan weet te houden. En ja, ja, ja........ voor de nieuwsgierigen....... foto's volgen.
Dat idee was het begin voor allemaal woeste plannen........ we moeten ook kerststukjes hebben, toch? En leuke versieringen voor aan de muur? Niet dan? Ideeën borrelden naar boven en mijn vingers kriebelden. En daarmee was het hek van de dam en heb ik, tot mijn stomme verbazing, zijn in Kerst en versieren.

Het eerste kerst-idee wat ik uitvoerde was een grote schaal zelfgemaakte brownies met kerstballen die richting mijn vader's gezin ging. En dat smaakte naar meer. Niet alleen volgens hen maar ook volgens mij. Dus idee 2 is een variant daarop voor mijn schoonmoeder en haar man. Het Kind en ik hebben eens ijverig zitten kwasten en dit is het resultaat:

Deze schalen zijn vandaag gevuld, met brownies en cakejes, ingepakt en al mee de auto in gegaan voor een bezoekje aan de Kerstmarkt van Emmeloord. Waar we vast veel leuke dingen gaan vinden voor in onze houten boom.

En de overige opa's en oma's???? Tja, die moeten gewoon nog even geduld hebben. Dit jaar is Knutsel-Kerst in Huize Lenavanka, dus wat het ook wordt, het zal met liefde en onze eigenste handjes zijn gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten