vrijdag 16 december 2011

Lijstjes


Om een beetje overzicht te houden in mijn dagplanning maak ik sinds een tijdje lijstjes. Op deze manier voorkom ik dat ik stiekem toch te veel inplan op een dag en dat ik 'prioriteiten' niet uit het oog verlies. Nu weet ik zeker dat mijn 'weird sister' vol ongeloof achter haar lapdoosje zit omdat ik berucht ben om mijn aversie tegen lijstjes, terwijl zij juist de ongekroonde koningin der lijstjes is en ik in het verleden nogal eens flink de draak heb gestoken met haar lijstjes-manie.

Annyhoedel, al doende leert men en tegenwoordig ben ik dus om en maak ik lijstjes. Afhankelijk van mijn energie- en pijnniveau van die dag komen daar een aantal 'to do's' op te staan. En ik moet eerlijk zeggen, het lukt me aardig om ervoor te zorgen dat het lijstje overeenkomt met wat ik die dag kan doen. En ook lukt het me aardig om de dingen die op het lijstje staan ook daadwerkelijk te doen. Want warhoofdje als ik ben, ik wilde nogal eens belangrijke dingen straal vergeten.

Inmiddels ben ik dus ook best blij met mijn lijstjes, omdat die ook duidelijk maken laten zien dat ik best veel doe op een dag. En da's voor mij best belangrijk. Dat te zien. Soms zet ik dingen wel op het lijstje maar dan tussen haakjes. Dat zijn dingen die niet perse hoeven maar die kunnen als ik de fut ervoor heb. 9 van de 10 keer vink ik daar ook nog wel een en ander van af. Soms ook niet, maar da's dan minder erg want ze stonden toch tussen haakjes. 

En soms dan heb je ruk-lijstjes. Waarop ik halverwege de dag dingen van het lijstje wegstreep omdat ik mijn grenzen al weer sneller bereikte dan ik verwacht had. En dan heb je dagen zoals vandaag, met een mini-lijstje:

  • Hondje rondje
  • Wassen draaien
  • Blogpost (gedaan)

Ik ga vandaag niet eens proberen dingen tussen haakjes te zetten. 't Is december, 't is koud, 't is winderig, 't is nat, 't is donker. Kortom, ik ben moe, ik heb pijn en emigreren naar een warm land heeft nog nooit zo aanlokkelijk geklonken!

2 opmerkingen:

  1. Consider me flabbergasted dear. Or: mwoehahahaa welcome to the fold, sister :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even off topic. Ik heb de give-away afgesloten. Er waren welgeteld 2 reacties en helaas, de number generator gaf aan dat de ander won. Sorry. :-S
    http://www.triltaal.nl/2011/12/16/garderobecheck/

    BeantwoordenVerwijderen