maandag 9 januari 2012

Goede Voornemens


Zo tegen het einde van het jaar kwam ik op een heleboel blogs 'goede voornemens' of varianten daarop tegen en ik dacht: “laat ik daar ook eens over nadenken.” Tenminste, laat ik eens nadenken over doelen die ik het komende jaar wil nastreven. Vorig jaar stond mijn leven in het teken van leren omgaan met fibromyalgie, maar wat ga ik doen in 2012? Dus daar begon ik ergens voor Kerst eens over te peinzen.

Dat had ik dus beter niet kunnen doen. Al denkend belandde ik in een ouderwets moeras van losse flarden, vage ideeën, goede bedoelingen en angst voor het onbekende. Voor ik het wist was ik tot mijn middel weggezakt in al deze ellende. Zodra ik begin met vooruit denken dan raak ik de weg kwijt in alle mogelijke opties die mijn hersenen weten te verzinnen. Dus die doelen? Na een week of wat wist ik het niet meer.

En zo zat ik weer opgesloten in mijn hoofdje met een mega-dikke muur om mijn hoofd en lukte het me niet meer om langer dan, pak em beet, 30 seconden me te concentreren op welke gedachte dan ook. Positief, negatief, praktisch, blogtechnisch? Het maakte niet uit. 30 seconden later, was ik weer verloren. Zo kwam er dan ook weinig zinnigs uit mijn hoofd.

Gelukkig ken ik steeds beter de weg in dat moeras in mijn koppetje en een week of wat verder kwam ik langzaam weer bovendrijven. Zowaar met een paar doelen en een heeeeeeel goed voornemen voor 2012:

Minder nadenken!

1 opmerking: