woensdag 8 februari 2012

Kun je een geheimpje bewaren?


'Mama, ik wil ook dat Sonic en Mario-spel.': Roept het Kind als ik hem ophaal na een middagje spelen bij een vriendje! Blij rent hij naast me naar huis. 'Mmh... maar daar heb je toch een WII voor nodig?' Help ik het Kind uit zijn droom. Verrast blijft hij staan, daar had hij nog niet over nagedacht. En je ziet de rest van het denkproces voorbij gaan op zijn gezicht. 'Dan wil ik ook een WII!!! Maar dat kan zeker weer niet!' Boos kijkt hij me aan. 'Dat kost zeker weer te veel geld! Het is oneerlijk!!' En met een chagrijnig gezicht loopt hij naast me naar huis. Kwaad omdat hij donders goed weet dat hij zijn zin niet gaat krijgen. 'Toe nou, asjeblieeeeeft???' Probeert hij het nog een keer. 'Je kunt er zo leuk samen mee spelen!' Maar nee, het lukt hem niet me te vermurwen en schouder ophalend stapt hij de voordeur door. Hij krijgt geen WII.

Of misschien toch wel??? Ik ben niet echt fan van computerspelletjes, we hebben al een Playstation in huis en het Kind heeft een DS maar ach.... met die WII kun je best interessante dingen doen, toch? Zoals yoga, gewoon in je huiskamer. Dat lijkt me toch wel wat. 's Avonds overleg ik het nog eens met de Echtgenerd en ja, ook die vindt zo'n WII stiekem toch echt wel leuk.

Dus snel besloten, snel besteld en snel geleverd....... En daar zit hem het knelpunt op dit moment. Het Kind is pas over 3 weken jarig en die willen we zijn eerste spel voor zijn verjaardag geven. Dus staat de WII nu in z'n doos op de kast in onze slaapkamer. En elke keer als ik er langs loop, dan kriebelt het....... ik wil hem uitproberen!!!

Maar we hebben afgesproken het Kind te gaan verrassen, zo herinneren de Echtgenerd en ik elkaar nu al een paar dagen. Zijn vingers jeuken net zo hard als de mijne. Dus nee, die doos blijft daar mooi nog even staan. Tot de avond voor de verjaardag, dan mag de doos uitgepakt en de WII geïnstalleerd en doen we de volgende ochtend net alsof hij daar altijd al gestaan heeft.

En hoe graag ik ook aan de slag wil met 'mijn' yoga-pakket, nog meer kijk ik uit naar het verbaasde gezicht van het Kind als hij zijn verjaardagskadootjes uitpakt en daar z'n gedroomde WII spel vindt.

Enne, sst!! Dit dus niet aan het Kind vertellen!!

1 opmerking:

  1. Van het werk van de man krijg je een cadeau als je niet ziek geweest bent. Over die regeling kunnen we van alles vinden, maar dit keer kan hij dus wel zo'n spelcomputer uitzoeken. Leuk verjaardagscadeau voor jongste.

    BeantwoordenVerwijderen