dinsdag 17 april 2012

Niet MIJN papa!


Het Kind en een vriendinnetje zijn op de bank druk in de weer met spelletjes spelen op de laptop, terwijl haar moeder en ik uitgebreid staan bij te praten.

Mam, je moet papa bellen! We lopen vast in dat spel en ALLEEN HIJ weet hoe dat moet!” Het Kind kijkt me indringend aan. Dat ik of vriendinnetjes' moeder misschien ook in staat zouden zijn ze verder te helpen, komt niet in zijn hoofd op.

Heb ik zin om uit te zoeken wat er aan de hand is?" Schiet er door me heen...... Nee, vandaag niet. Met een zucht haal ik mijn mobiel te voorschijn, zoek het nummer op en geef hem door aan het Kind met de instructie op het groene knopje te drukken en ga verder met mijn gesprek.

Dat is MIJN papa niet! Dat is JOUW papa!!!” Met een halve grijns duwt het Kind mij m'n mobiel weer in m'n handen terwijl achter hem zijn vriendinnetje gierend van het lachen van de bank afrolt.

Verbaasd kijk ik naar het scherm waar staat: papamob +316....... Enne ja, da's MIJN papa en niet ZIJN papa. Heb ik toch iets te letterlijk gedaan wat hij van me vroeg.............

1 opmerking: