woensdag 25 april 2012

Zien = Geloven


Soms heb je van die dingen, die moet je zien voor je je er een voorstelling van kunt maken. Woorden schieten soms nou eenmaal te kort. Het is een bekend gezegde en ontzettend waar. Daar werd ik gisteren weer aan herinnerd toen ik m'n weird sister aan de telefoon had. Die hier een foto van mijn been had zien staan en zich toen pas realiseerde dat het echt een mother<<piep>>ing grote brandwond was.

Wat mij weer verbaasde omdat ik hem toch vrij duidelijk omschreven had: mijn hele scheenbeen verbrand in een combinatie van 1e en 2egraadsbrandwonden. Hoe duidelijk wil je het hebben? Neem je onderbeen, houdt 3 vingers net onder je knie – leg je andere hand op de wreef van je voet en voila! Het hele stuk daartussen...... ziet er niet fraai uit op het moment.

Terwijl ik terugging in mijn herinneringen realiseerde ik mij dat zij niet de enige was die zo reageerde. Mijn huisarts, zijn vervanger, mijn vader en mijn broer, om eens een dwarsdoorsnede van 'live' been-schouwers te noemen, waren ook pas overtuigd van de ernst van de situatie, toen ze eenmaal met eigen ogen het resultaat hadden bekeken.

Kortom, het is maar weer eens bewezen: zien = geloven!!

2 opmerkingen:

  1. Ik moet zeggen, ik vond de foto's ook shockerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei die foto is inderdaad shockerend.

    Ja, hoe vervelend ook het is inderdaad vaak zo dat men het eerst moet zien voordat ze het geloven.

    BeantwoordenVerwijderen